Jumaat, 5 Ogos 2011

dalam kosong ada SATU

 Kala ini aku hanya tak tahu nak lakukan apa.hanya kosong difikiran tapi ada satu dihati,iaitu RABB aku.Aku bukan sempurna dan bukan pula hamba yang taat kepada perintahnya,tapi aku punyai cita-cita dan tekad untuk beriktikad pada ALLAH yang satu senantiasa.Kerna aku selalu lalai,lemah gemalai dalam berjuang ke jalan ALLAH.
 Adalah penyakit yang sakit adalah buruk sangka dan bersangka-sangka dalam kehidupan.Inilah yang harus dijauhkan diusirkan agar terus hilang dan lenyap keluar dari hati.Kerna ia tidak menguntung apa-apa,bagi mereka yang senantiasa berfrekuensi masa hadapan.Aku berusaha setiap hari untuk menghindarkan dan memperingatkan pada diri aku tentang penyakit ini.

SURAH YUNUS(10) AYAT KE 36

DAN KEBANYAKKAN MEREKA TIDAK MENGIKUTI KECUALI PERSANGKAAN SAJA.SESUNGGUHNYA PERSANGKAAN ITU TIDAK SEDIKITPUN BERGUNA UNTUK MENCAPAI KEBENARAN.SESUNGGUHNYA ALLAH MENGETAHUI APA YANG MEREKA KERJAKAN.

aku bertekad berbaik sangka dan tersenyum.dan aku hanyalah seorang manusia yang tidak sempurna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan